Comunicat de la AELLVA davant de l'anunci de tancament de RTVV

L’Associació d’Escritors en Llengua Valenciana té molt clara la necessària recuperació de l’idioma propi; tasca en la que una televisió valenciana de calitat i en llengua valenciana té un paper primordial. Pero no a risc de ser correja convergent cap a unes atres llengües que nos fagociten i anulen.

La RTVV ha jugat massa perillosament en esta matèria, perque des de sa fundació els seus gestors, triats pels dos partits que han tingut responsabilitats de govern (PSOE i PP) no han deixat d’implantar criteris normatius somesos a l’anexionisme llingüístic català, ni de cedir hores d’emissió a una llengua castellana que ya conta en decenes de mijos audiovisuals que l’usen i conreen.

Igualment, de les abultades contractacions de personal, la baixa calitat general de la programació i les despeses poc justificables mai s’ha fet esmena per part de ningú, indignant innecessàriament al contribuent, degradant la calitat de les emissions i fent disminuir l’interés del telespectador per la nostra televisió. Qüestions que des del valencianisme cultural sempre hem criticat.

Per eixes raons, llamentem el tancament de RTVV com a servici públic arreplegat en el nostre Estatut, pero devem constatar l’errònea gestió i filosofia identitària duta a terme pels seus successius responsables.

Per això, exigim al govern valencià la viabilisació d’un mig audiovisual propi que siga percebut positivament i volgut per l’audiència, no solament com a vertebrador del territori i defensor de la nostra cultura i identitat, sino també dignificador del parlar valencià genuí viu, cult i correcte. Un mig no depenent d’uns sucursalismes –cap a Ponent o Tramontana– forasters i empobridors.

Clamem per lo perdut, pero molt més per lo que degué ser i no fon.